2022-07-28 20:51:47
Naš prvi Erasmus+ KA1; edukacija Flipped Clasroom Methodology LC270622 u Španjolskoj, u gradu Huelva; obrazovni centar Inercia Digital S.L.S obzirom da nam je ovo prva edukacija u okviru Erasmus+ projekta, mobilnosti učitelja, bilo je teško predvidjeti kako ćemo se snaći. Naša prva, od predviđene dvije skupine učitelja, bila je izrazito zadovoljna načinom predavanja, radionicama, i općenito komunikacijom unutar naše radne skupine.
Skupinu su činile dvije učiteljice razredne nastave i tri nastavnice. Upravo se organizacija edukacije, od strane Inercia Digital S.L., pokazala izrazito profesionalnom i primjerenom učiteljima i nastavnicima.. Okruženje u ID S.L. bilo je opušteno, suradničko, ravnopravno, poticajno i podržavajuće.
Tijekom edukacija u Republici Hrvatskoj susretali smo se s pojmom obrnute učionice, a ova je edukacija u potpunosti rasvijetlila metodologiju, jer smo je primijenili na konkretnom primjeru te kreirali nastavni materijal. Navedenom metodom učenicima kreiramo digitalni sadržaj za obradu dijela nove nastavne jedinice, zatim učenici samostalno ili suradnički ostvaruju zadano te su spremni za daljnju obradu i zadatke. Pripremljeni zadatci prethode neposrednome radu s učiteljem. Metoda obrnute učionice može se primjenjivati i pri istraživačkome radu te ponavljanju sadržaja.
Na edukaciji je poučavano i kako možemo prepoznati nastavne sadržaje za koje je ova metoda primjenjiva. Naveden je niz različitih internetskih stranica na kojima možemo pronaći videa (kratke dokumentarne filmove, govore, isječke...) koja nam mogu biti polazište za pripremu potrebnih materijala u obrnutoj učionici.
U sklopu edukacije navedeni su brojni digitalni alati pomoću kojih učitelj može kreirati sadržaje za svoje učenike. Radeći, tijekom edukacije, na platformi za učenje Moodle, razvijali smo vještinu suradničkoga rada kako bi ga mogli još više (više nego do sada) ugraditi u suradnju s kolegama, učenicima i roditeljima. Upravo rad na takvim platformama omogućava i suradničko učenje koje učenici vole, a u praksi se pokazalo kao najbrže učenje za većinu učenika.
Ono što je izrazito značajno za vrijeme u kojemu se nalazimo, a to je vrijeme pandemije te vrijeme u kojemu je izražena potreba očuvanja okoliša više nego ikada prije, osvijestile smo važnost digitalne suradnje s učenicima i digitalne obrade nastavnih sadržaja. Na taj način ubrzavamo stjecanje vještina i znanja učenika te štedimo određene resurse, kao što je papir, transport i vrijeme.
Također omogućavamo učenicima razvijanje sposobnosti i vještine samoučenja što je iznimno važno za daljnje školovanje.
Ovo prvo iskustvo u mobilnosti učitelja bilo je izvanredno iskustvo u pozitivnome smislu; ostvareni su ciljevi mobilnosti učitelja; prva je skupina aktivno i uspješno sudjelovala na samoj edukaciji u učionici, na engleskome jeziku. Slijedeći i ciljeve vezane za učenje izvan edukacijskoga centra; promicanje vrijednosti uključivosti i raznolikosti, tolerancije i demokratskog sudjelovanja širenjem znanja o zajedničkoj europskoj baštini i raznolikosti podupiranjem razvoja mreža unutar struke u cijeloj Europi, obišli smo značajne lokacije u gradu Huelva i okolici poput El Rompida, naselja nastalog u 16. stoljeću na obali Atlantskog oceana, La Rabide, mjesta s kojega je Kristofor Kolumbo krenuo u
osvajanje Novoga svijeta. Skupina je posjetila i spomenik Kristoforu Kolumbu na glavnome trgu grada Huelve, impresivno arhitektonsko zdanje pod nazivom Casa Colon, Sveučilišni kampus Huelva, čuvenu katedralu Giralda, treću po veličini u svijetu, u Sevilli, veličanstveni Španjolski trg u glavnome gradu Andaluzije kao i kraljevsku palaču Alcázar i brojna druga povijesna i zanimljiva mjesta. Dio tih lokacija obišli smo sa skupinom polaznika iz Republike Njemačke.
Ovakav oblik edukacije omogućuje učiteljima osobni i profesionalni razvoj na višoj razini od uobičajene te smo iznimno zadovoljni i zahvalni za sudjelovanje.
Vrijeme: 27.6. – 1.7. 2022. godine
Učiteljica Lidija Prpić
|